Wist je dat storytelling in zowat elke situatie jouw communicatie ten goede komt?

Neem bijvoorbeeld de arbeidsmarktcommunicatie of de ‘employer branding’. Dat is ongetwijfeld ook in jouw organisatie een prioriteit vandaag.

Onzekerheid wegnemen, vragen beantwoorden

Stel je eens voor dat jij eraan denkt om van job te veranderen. Of dat je ergens wil solliciteren voor je eerste job.

Dat doe je niet zomaar, toch? Je twijfelt. Je zit met vele vragen. Hoe zal het zijn om in die organisatie te werken? Hoe is de werksfeer er? Word ik er goed ontvangen? Pas ik in de organisatiecultuur? Krijg ik kansen om te groeien? Word ik er goed omringd?

Al die vragen spoken door je heen. Je hoofd zit vol twijfels. Logisch, bij zo’n belangrijke stap.

Denk eraan: ook wie bij jouw organisatie wil solliciteren, voelt die twijfel, die onzekerheid, die angst. En jij hebt er alle belang bij om die onzekerheid weg te nemen. Zo vergroot je immers de kans dat die kandidaat effectief bij jou langskomt en een arbeidscontract tekent.

Hoe neem je die onzekerheid weg? Door verhalen te delen. Verhalen over hoe het is om bij jou te werken. Verhalen die tonen hoe medewerkers in jouw organisatie de ruimte krijgen om te groeien. Verhalen van medewerkers die trots zijn op hun werk en op de organisatie.

9 concrete situaties

Arbeidsmarktcommunicatie is maar één van de vele terreinen waar storytelling het verschil maakt.

In de webinar ‘De magie van storytelling in zorg en welzijn’ geven we 9 concrete situaties waar verhalen werken. Met veel tips en voorbeelden van zorg- en welzijnsorganisaties. Als uitsmijter krijg je een aantal handvatten om ook in jouw organisatie met storytelling aan de slag te gaan.

Mis deze kans niet en ervaar zelf ook de magie van storytelling in jouw organisatie. Schrijf je vandaag nog in.