Employer branding in tijden van schaarste
DONDERDAG 25 JANUARI 2024 – 10.30 TOT 12.00 UUR (ONLINE)
Vacatures blijven oningevuld. Woonzorgcentra en ziekenhuizen sluiten afdelingen. De werkdruk stijgt . Meer burn-outs loeren om de hoek. De kwaliteit van de zorg staat onder druk. Een neerwaartse spiraal lijkt onvermijdelijk.
Sommige voorzieningen halen alles uit de kast: dure brandingcampagnes, spectaculaire events, geweldige cadeaus en andere toeters en bellen. Doorgaans zonder veel resultaat.
Een duurzame oplossing is vooral een kwestie van visie en cultuur
Tegelijk slagen sommige organisaties er zonder veel ruchtbaarheid wel nog in om nieuwe medewerkers te vinden. Hoe doen zij dat? Waar maken zij het verschil?
Laat het duidelijk zijn: met alleen maar spektakel en ronkende beloftes kom je er niet. Met hogere lonen of extra vakantiedagen evenmin.
Een duurzame oplossing is vooral een kwestie van visie en cultuur. Wat zich vertaalt in een afgestemde en evenwichtige mix van hr-beleid, marketing en communicatie.
Employer branding alleen succesvol als hr, communicatie en marketing samenwerken
- Hr is te belangrijk om aan hr-medewerkers over te laten.
- Communicatie is te belangrijk om aan communicatiemedewerkers over te laten.
- Marketing is te belangrijk om aan marketeers over te laten.
Alleen een goed afgestemde bundeling van krachten leidt tot succesvolle employer branding.
Het webinar Employer branding in tijden van schaarste geeft jou een stappenplan hiervoor.
Voel je in jouw organisatie al de krapte op de arbeidsmarkt? Speel dan geen paniekvoetbal. Dure campagnes leiden tot niks als ze op drijfzand zijn gebouwd. En met een event of een cadeau win je het hart van je medewerkers niet. Schrijf je nu in voor dit webinar en ga voor een solide oplossing.
Lesgever Filip Decruynaere heeft al 34 jaar ervaring als communicatiedeskundige, waarvan 23 jaar in zorg en welzijn. Hij heeft een bijzondere belangstelling voor het samenspel van communicatie, hr en marketing. De voorbije jaren adviseerde hij al heel wat organisaties.
Voor wie?
Communicatiemedewerkers, directieleden, hr-medewerkers, stafmedewerkers, bestuurders, leidinggevenden en iedereen die een rol speelt in het communicatiebeleid.
Wat?
Webinar van 1 uur + half uur vragen stellen.
Hoe?
Online via Zoom (professioneel en beveiligd account).