Medewerkers als ambassadeurs
Je medewerkers zijn je sterkste troef in je communicatie. Slaag je erin je medewerkers tot ambassadeurs te maken, dan pluk je daar op verschillende domeinen de vruchten van.
Er zijn volgens wetenschappelijk onderzoek drie gebieden waarop ambassadeurschap kan bijdragen tot het succes van een bedrijf of organisatie. In managementtaal:
- Groei en verkoop
- HR en productiviteit
- Reputatie en crisismanagement
Vertaald naar zorg en welzijn draagt het ambassadeurschap bij tot:
- het aantrekken van bewoners en cliënten, van kopers in je winkel met eigen producten, van verwijzers, sponsors en partners met wie je wil samenwerken.
- het aantrekken van nieuwe medewerkers en de retentie van huidige medewerkers, meer trots, verbinding en erkenning, een betere werksfeer en organisatiecultuur.
- een sterker imago, een betere reputatie, een duidelijker profilering, het winnen van goodwill (belangrijk in tijden van crisis).
Maar hoe krijg je medewerkers zover dat ze de rol van ambassadeur op zich nemen? Hoe stimuleer je hen en hoe leid je dat in goede banen?
Een antwoord op al je vragen krijg je tijdens het webinar Zo maak je ambassadeurs van je medewerkers op 21/11/2024. (Het aantal deelnemers is beperkt. Schrijf je vandaag nog in.)