HELP, DE PERS BELT!
KLAAR VOOR CRISISCOMMUNICATIE?

Klaar voor crisiscommunicatie (7)
Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief met tips over communicatie in zorg en welzijn

Het overkomt vroeg of laat elke organisatie. Plots heb je iemand van de pers aan de lijn die lastige vragen stelt. Je hartslag schiet omhoog, het zweet breekt je uit, je handen voelen klam.

Je roept het crisisteam samen, maar er is onenigheid over de strategie. Verwarring en onduidelijkheid heersen. De tijd dringt, de journalist wacht op jouw reactie. Maar hoe communiceer je als je zelf nog niet weet wat, wie, hoe en waarom?

Tegelijk: de goede naam van de organisatie en je eigen reputatie staan op het spel. Je voelt je verantwoordelijk voor je medewerkers, je cliënten, hun familieleden … Je kan je niet verschuilen. Je moet communiceren.

Denk niet: ‘Het zal mij niet overkomen’

Elke organisatie is kwetsbaar. Zeker in de zorg- en welzijnssector, waar het altijd over kwetsbare mensen gaat. Wie zich niet voorbereidt op crisiscommunicatie, is nalatig. En zet zijn reputatie op het spel.

Wie zich wel voorbereidt, voelt zich beter gewapend, zekerder en rustiger. Hij weet wat hem te doen staat.

Docent Filip Decruynaere was tien jaar communicatieverantwoordelijke van AZ Sint-Lucas in Gent. Hij begeleidde het ziekenhuis doorheen verschillende kleinere en grotere crisissen. De afgelopen jaren adviseerde hij organisaties uit alle sectoren van zorg en welzijn over hun crisiscommunicatie.

Een stappenplan dat jou houvast geeft

Dit webinar leert je hoe je je optimaal voorbereidt op crisiscommunicatie. Stap voor stap leidt Filip je bij het maken van een crisiscommunicatieplan en het bepalen van een communicatiestrategie. Met heldere voorbeelden uit zorg en welzijn.

Schrijf je nu in, ga aan de slag met het stappenplan en wees voorbereid.

Verstijf niet langer van angst als een journalist belt, maar leid jouw organisatie met vaste hand doorheen de stormen die op je pad komen. Zo win je het respect van alle betrokkenen en versterk je de reputatie van je organisatie en van jezelf.

Voor wie?
Deze opleiding richt zich tot communicatieverantwoordelijken, directieleden, stafmedewerkers, leidinggevenden en medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de interne en/of de externe communicatie of die een rol spelen in de communicatie. De focus ligt op zorg- en welzijnsvoorzieningen, maar ook deelnemers uit onderwijs, overheden en andere non-profitorganisaties zijn van harte welkom.

Wat?
Webinar van 1 uur + een half uur voor vragen en discussie.

Hoe?
Online via Zoom (professioneel en beveiligd account).

Inschrijven
Schrijf je in met een mail aan caroline@zorgcommunicatie.be.
(Prijs 75 euro, excl. btw)

Schrijf je nu in zodat je weer helemaal mee bent
Schrijf je nu in